Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Cynyc

18. 4. 2010 13:49
Typické

Laissez faire je ideologie ekvivalentní komunistické. Někdo holt v mládí potřebuje být levicový radikál, někdo pravicový. To druhé je typické pro studenty a čerstvé absolventy VŠE a bohužel to značně přispívá k pověsti této školy jako instituce pro - kulantně řečeno - nepříliš intelektuálně vybavené. Ale dejme autorovi ještě čas. Teprve pokud ho to nepustí do třicítky, budeme moci bez rozpaků říci, že je hlupák.

0 0
možnosti

Choakinek

20. 4. 2010 16:12
Re: Typické

Dva zásadní omyly v komentáři uvedené:

1. Smetka není příznivcem Laissez Faire. Nemůže být, když je členem "Svobodných".

2. Laissez Faire je opakem komunismu. Takže nemůže být ekvivalentní.

Dovzdělej se, než tady začneš plkat nějaký bláboly.

0 0
možnosti

jrc

30. 1. 2010 13:17
Rozumné a logické

Čím pomaleji, tím víc hluku, smradu a po delší dobu! Tady u nás blbost, jen kvete !

0 0
možnosti

Karl Novak

30. 1. 2010 12:00
Velice dobře napsáno !

R^

0 0
možnosti

PetraHor

30. 1. 2010 1:03
Mám dotaz.

Kterej pitomec fotí členy SSO? Já jen že ta ruka která má xichtu dodat důležitost už je hodně dávno za zenitem. Takhle se počátkem devadesátých let nechal fotit kdejakej začínající podnikatel provozující koloniál a posléze absolventi MBA. Naštěstí se od toho upustilo, nikdo takové lidi nebere vážně:-) 

0 0
možnosti

Pan Vajíčko

29. 1. 2010 23:29
Hlupák Smetka

Pan Smetka se definuje jako začínající politik, hlupák je však takový, jako by v politice působil stejně dlouho, jako poslanec Jičínský... Ale k věci: jak již zde bylo uvedeno, princip laissez faire v dopravě je docela slušná hovadina. Extra hovadina je Smetkův názor na snížení hluku. Decibel, v nichž je hluk (tedy přesněji akustický tlak, který měří přístroje), je totiž logaritmická jednotka. Snížení úrovně o 3 dB značí snížení akustického tlaku na polovinu. Vnímání hluku je samozřejmě individuální a závislé na mnoha faktorech, např. frekvenci zvuku, ale snížení o polovinu je velmi výrazné. Stejně tak snížení rychlostin ze 70 na 50 přispěje po většinu dne k

plynulejšímu provozu (méně rozjezdů a brzdění) a tím i k menším

exhalacím z aut.

0 0
možnosti

Pan Vajíčko

29. 1. 2010 23:31
Re: Hlupák Smetka

Časový rozdíl (jezdím tudy několikrát týdně) při max. padesátce či sedmdesátce je na tak krátkém úseku minimální.Uznávám, že na prázdné noční silnici ufržet 50 je psychicky hodně náročné, ale to jiná věc. A nakonec - úvaha o tom, že snížení hluku a emisí na magistrále je antisociální opatření, které povede ke snížení počtu sociálních bytů - to už je naprosto mimo mísu a jistě to lze využít jako poukázku k vyšetření v blázinci... 8-o

0 0
možnosti

Tramp_007

29. 1. 2010 21:53
No, nevím, školy nemám

ale snažit se uplatňovat princip Laissez faire v dopravě.... mi přijde jako pitomé.

0 0
možnosti

abel

29. 1. 2010 21:25
Souhlas s jedním detailem

Hluk vzniká také valivým pohybem pneumatik po silnici a tento hluk se skutečně zvyšuje při vyšších rychlostech. Nesmíme také zapomenout na aerodynamický efekt, kdy i tření vzduchu a karoserie zvyšuje hluk. Jsou to ale nepodstatné detaily, zde totiž jde o principy, jak jste správně podotknul a vysvětlil na externalitách. Děkuji za článek Ábelovský.

0 0
možnosti

killy

29. 1. 2010 20:38
No. Vlastně máte skoro ve všem pravdu...

..jen bych podotkl, že na čtyřku sedmdesát....  jsou skoro stejný otáčky motoru, jako na trojku 50 !

Pak lze velice přibližně kvantifikovat, že na stejném úseku se vyprodukuje zhruba o třetinu víc exhalací, protože na čtyřku nikdo nebude trápit motor .

Kdo má po ruce  kalkulačku, prosím......;-D

0 0
možnosti

ivabublan

29. 1. 2010 20:37
Karma!

Konecne nekdo, se zdravym selskym rozumem!

Takovych lidi je uz dnes jenom 5.

0 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4694x
Marketing a finance, v minulosti taky politika, ekonomie a programování.

Seznam rubrik