Diskuse
Ekonomie omezení rychlosti
Děkujeme za pochopení.
Cynyc
Typické
Laissez faire je ideologie ekvivalentní komunistické. Někdo holt v mládí potřebuje být levicový radikál, někdo pravicový. To druhé je typické pro studenty a čerstvé absolventy VŠE a bohužel to značně přispívá k pověsti této školy jako instituce pro - kulantně řečeno - nepříliš intelektuálně vybavené. Ale dejme autorovi ještě čas. Teprve pokud ho to nepustí do třicítky, budeme moci bez rozpaků říci, že je hlupák.
Choakinek
Re: Typické
Dva zásadní omyly v komentáři uvedené:
1. Smetka není příznivcem Laissez Faire. Nemůže být, když je členem "Svobodných".
2. Laissez Faire je opakem komunismu. Takže nemůže být ekvivalentní.
Dovzdělej se, než tady začneš plkat nějaký bláboly.
jrc
Rozumné a logické
Čím pomaleji, tím víc hluku, smradu a po delší dobu! Tady u nás blbost, jen kvete !
PetraHor
Mám dotaz.
Kterej pitomec fotí členy SSO? Já jen že ta ruka která má xichtu dodat důležitost už je hodně dávno za zenitem. Takhle se počátkem devadesátých let nechal fotit kdejakej začínající podnikatel provozující koloniál a posléze absolventi MBA. Naštěstí se od toho upustilo, nikdo takové lidi nebere vážně
Pan Vajíčko
Hlupák Smetka
Pan Smetka se definuje jako začínající politik, hlupák je však takový, jako by v politice působil stejně dlouho, jako poslanec Jičínský... Ale k věci: jak již zde bylo uvedeno, princip laissez faire v dopravě je docela slušná hovadina. Extra hovadina je Smetkův názor na snížení hluku. Decibel, v nichž je hluk (tedy přesněji akustický tlak, který měří přístroje), je totiž logaritmická jednotka. Snížení úrovně o 3 dB značí snížení akustického tlaku na polovinu. Vnímání hluku je samozřejmě individuální a závislé na mnoha faktorech, např. frekvenci zvuku, ale snížení o polovinu je velmi výrazné. Stejně tak snížení rychlostin ze 70 na 50 přispěje po většinu dne k
plynulejšímu provozu (méně rozjezdů a brzdění) a tím i k menším
exhalacím z aut.
Pan Vajíčko
Re: Hlupák Smetka
Časový rozdíl (jezdím tudy několikrát týdně) při max. padesátce či sedmdesátce je na tak krátkém úseku minimální.Uznávám, že na prázdné noční silnici ufržet 50 je psychicky hodně náročné, ale to jiná věc. A nakonec - úvaha o tom, že snížení hluku a emisí na magistrále je antisociální opatření, které povede ke snížení počtu sociálních bytů - to už je naprosto mimo mísu a jistě to lze využít jako poukázku k vyšetření v blázinci...
Tramp_007
No, nevím, školy nemám
ale snažit se uplatňovat princip Laissez faire v dopravě.... mi přijde jako pitomé.
abel
Souhlas s jedním detailem
Hluk vzniká také valivým pohybem pneumatik po silnici a tento hluk se skutečně zvyšuje při vyšších rychlostech. Nesmíme také zapomenout na aerodynamický efekt, kdy i tření vzduchu a karoserie zvyšuje hluk. Jsou to ale nepodstatné detaily, zde totiž jde o principy, jak jste správně podotknul a vysvětlil na externalitách. Děkuji za článek Ábelovský.
killy
No. Vlastně máte skoro ve všem pravdu...
..jen bych podotkl, že na čtyřku sedmdesát.... jsou skoro stejný otáčky motoru, jako na trojku 50 !
Pak lze velice přibližně kvantifikovat, že na stejném úseku se vyprodukuje zhruba o třetinu víc exhalací, protože na čtyřku nikdo nebude trápit motor .
Kdo má po ruce kalkulačku, prosím......
ivabublan
Karma!
Konecne nekdo, se zdravym selskym rozumem!
Takovych lidi je uz dnes jenom 5.
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4694x